Novinky, články, reportáže

Vitajte v Českej Třebovej.
V Českej republike bol pre účely deponovania a šrotovania zrušených železničných koľajových vozidiel vybraný areál v Českej Třebovej.Miesta je tu dostatok, v podstate aj dnes sa na Českú Třebovú medzi železničiarmi hovorí Městečko u Nádraží, čo vlastne vyjadruje pomer rozlohy celého areálu železnice a rozlohy mesta.Na tomto vrakovisku počas 4 rokov sa zošrotovalo 300 rušňov, úctyhodné číslo..
A samozrejme okrem iných činností, akou je fyzická likvidácia koľajových vozidiel sa tu vykonávajú aj iné veci. Jednoducho vrakovisko si žije svojím vlastným životom.
Bobiny
Asi najpočetnejšou skupinou zrušených elektrických rušňov sú na tomto vrakovisku práve rušne radu 141 a 121 z bývalých DKV Praha a Ústí nad Labem.Na českých dráhach prevádzkyschopné bobiny radu 141 spočítame na prstoch jednej ruky, čo sa týka ich nákladných bratov skútrov radu 121, v prevádzke ich zostalo už iba 12. Aj Napriek občas niektorý z týchto rušňov vyberú a tento následne zmení svoje pôsobisko, je buď pristavený na EH opravu pre nejaký súkromný dopravný subjekt, alebo slúži ako darca orgánov.

táto bobina si veru už nezajazdí

ex pražská bobina 140.019

zátišie so skútrami, ten vzadu je 121.062

napadol prvý sneh a bobinky sa pobrali snívať svoj zimný spánok o lepšej budúcnosti
Motorové vozne
To čo, ešte nebolo zošrotované pod plameňom autogému v Tlmumačove, nachádza sa v Českej Třebovej.Ide predovšetkým o motoráky radu 830,831, ale nájde sa aj 820. Ich osud je naďalej nejasný.

kolóna žeravých trúbiek, prvá v poradí je 830.098

žeravá trúbka 830.150

vozeň tadžikistanských štátnych železníc ??
Brejlovce, čiže okuliarniky
Rušne radu 750, 753 tvoria najpočetnejšiu skupinu zrušených veľkých motorových rušňov. Na tomto vrakovisku sa nachádza skutočne pestrá plejáda brejlovcov z rôznych kútov Česka a aj v rôznom stave a náteroch. Práve pre tieto stroje svitla nová nádej v podobe ich modernizácie a rekonštrukcie v neďalekej CZ LOKO, preto to čo sa dnes nachádza na šrotovisku, už zajtra môže stáť v rade na svoj nový život za bránami podniku CZ LOKO.

početná kolóna brejlovcov, prvý v poradí je 753.060

brejlovci versus bobina

tento brejlovec to už určite nerozchodí

dvojica brejlovcov na vrakovisku, pred búrkou,vľavo je 750.225. po urobení tejto foto sa o tri dni neskôr tento brejlovec ocitol za bránami CZ LOKO,a v týchto dňoch začal podstupovať modernizáciu a rekonštrukciu
Laminátky
Kupodivu na šrotovisku popri trati s jednosmerným prúdom nájdeme aj zástupkyne striedavej trakcie. Sú to bývalé brnenské nákladné laminátky, kde sa zdá, že v ich prípade už nadobro dojazdili.


už len 22 dní a z laminátky zostane len rám....

bývalá brnenská laminátka 230.038 po nehode

.... a len rám z tej laminátky skutočne zostal

... a aj podvozky z laminátky

dve zrušené pôvodom brnenské laminátky 230.014 a 230.064

bez komentáru......
Ostatné
Samostatnou kapitolou je aj odstavená súprava zrušeného zeleného krakena, čiže elektrickej jednotky radu 470.002. Tento dožíva posledné roky svojej existencie práve na tomto železničnom cintoríne, pokiaľ sa jeho zostatková hodnota nebude rovnať nule.Okrem tohto unikátu tu však objavíme aj zrušenú bardotku 749.213, ktorá vyzerá akoby sa práve vrátila z nejakého výkonu, zrušeného sergeja, či zrušené zelené žehličky, alebo aj malé posunovacie prasiatka, rosničky, karkulky, zrušené opravárky a ďalšie železničné artefakty.

na vrakovisku je ukrytý aj sergej 781.202

zelený kraken 470.002

karkulka 725.247, zamračená 749.213 výzorom ako keby počas prevádzkovej prestávky a zvyšky okuliarnika

pohľad na túto trojicu z druhej strany

čo budú mať prasiatka na raňajky? No predsa autogén.

momentka z vrakoviska

tento tender by som radšej videl niekde v múzeu a nie v areáli vrakoviska

trio: rosnička, bobina a singerka

dve zrušené opravárky radu M144, ta zadná je M144.004

a ďalšia opravárka M262.012

žehličky- darkyne orgánov

striedavá, jednosmerná = diesel
Aj keď je to miesto, z ktorého už pre mnohé rušne niet návratu, napriek tomu toto miesto stále žije svojim každodenným pestrým životom.
Foto, text Andy